Kun heräät, muista mennä kouluun


Noi kuvat on otettu juuri ennen ensimmäistä koulupäivää 12.8.2002. Hassua, että aika kuluu niin nopeasti. Muistan edelleen hienot pinkit housut, paidan ja repun, jotka oli ostettu valmiiksi koulun alkuun. Muistan myös kuinka jännittävältä tuntui kävellä ensimmäistä kertaa yksin kouluun. Äitin kanssa oltiin harjoiteltu reitti moneen kertaan ja odotin innoissani että pääsee yksin kävelemään kouluun. Olin jopa sanonu äitille ennen lähtöä, että ei tarvi tulla puskiin vakoilemaan.


Hain opiskelemaan liiketaloutta fiiliksillä että en nyt muutakaan keksi, mistä olisi hyötyä. Yhtäkkiä oli jo pääsykokeet, johon olisi pitänyt lukea ainakin 100 sivua tekstiä ja arvatkaa kuka alkoi lukemaan materiaaleja vasta pääsykokeita edeltävänä iltana… Heitin jo rukkaset siinä vaiheessa tiskiin. Tuntui, että isoin panostus oli paidan silitys ennen pääsykokeita.

Pääsykokeista jäi kuitenkin hyvä fiilis. Olin varma, että jos pääsen se on tarkoitettu mulle, mutta jos en ni sit se ei oo mulle tarkotettu. Heinäkuussa selkis, että lähden opiskelemaan liiketaloutta ja siitä lähtien oon oottanu innoissani koulun alkua. Tuntuu ihan samalta kuin 12 vuotta sitten: koululaukku, penaali ja vihkot hommattu, vatsassa on perhosia ja hymy huulilla. Oon niin valmis uusiin juttuihin!

2 kommenttia:

  1. Haha, mäki sain ne vasta vähän aikaa sit tilattua. Onneks osa on jo jaettu :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah hyvä! :) Tollaset ei niin tärkeet jutut tuppaa multa unohtuu niin helposti :D

      Poista